2023. augusztus 06. 20:27 - Lord Picard

Jurassic Newsworld: Epic Evolution - A 2024-es játékvonal

epic2024.jpg

A héten néhány új, a jövő évi Epic Evolution játékvonalon megjelenő figura dobozképe látott napvilágot, így először láthatjuk az új boxart-ot, de velük együtt az új fajokat is jobb minőségű képeken vehetjük szemügyre, mint eddig.

Már eltelt több, mint 8 hónap az idei évből, így nem véletlen, hogy máris a 2024-es évről is szólnak a hírek. Az idei játékvonal a Dino Trackers alcímet kapta, aktuálisan a blogon nem került bemutatásra erről a vonalról egy figura sem, mert bár kevés volt az újrakiadás, rengeteg, a Jurassic-franchise-ban nem szereplő faj is kiadásra került, ami a személyes gyűjtői irányzatomba nem fért bele. A tavasszal megjelent, és nagy sikert arató 93 Classic Collection egy ettől a vonaltól teljesen független, a nosztalgiára épülő alsorozat volt, és az SDCC-n elmondottak alapján, jövőre is folytatódik - kérdés, hogy még mindig az idén 30 éves Jurassic Park, vagy már Az elveszett világ: Jurassic Park lesz-e a középpontban.

regali_2.jpgAz idén megjelenő Regaliceratops dobozával

Az idei vonal egyik újítása volt, amelyet lekövetett a mobilapplikáció is, hogy a dinoszauruszokat különböző faunák szerint katalogizálta, a dobozokon egy piktogram és a háttér változtatása követte le, melyik dinoszaurusz, hol is élt a valóságban.

Ezt folytatják az Epic Evolution vonalon is, új piktogramokkal és új helyszínekkel kibovítve, viszont az alapján, amit a következő négy boxart alapján ki lehet következtetni, a háttérben inkább csak a színekkel fognak játszadozni a Mattel-nél, de a háttér elég jellegzetes: a hawaii Oahu szigetén található Waianae-hegység vonulatai tűnnek fel.

Wild Roar Ekrixinatosaurus

ekrixinatosaurus.png

A faj nemcsak kortársa volt a Giganotosaurus-sznak, egy faunában is éltek, a 6-8 méter hosszú dinoszaurusz ugyancsak élőhelye egyik csúcsragadozója volt. Magát a fajt nem túl régen, 2004-ben fedezték fel, és ugyan teljes koponya nem maradt fenn - épp a fej felső része hiányzik -, a rövid pofával rendelkező dinoszaurusznak valószínűleg nem voltak szarvai, mint ahogy ezen figurán látható, talán a Mattel ezzel szerette volna nyomatékosítani, hogy igen közeli rokona volt a Skorpiovenator-nak, de így jobban megkülönböztethető lesz. A figura közepes méretű lesz és természetesen hangot kiadó és a dinoszaurusz színeit külön meg kell említenem, mert számomra különösen tetszetős a színpaletta.

Wild Roar Gryposuchus

gryposuchus.png

A Mattel-nél az elmúlt években már megszokhattuk, hogy évente 1-2 új, ősi krokodilfajt is bemutat, idén pedig egy igazán szép fajra esett a választásuk. A már több, mint 100 éve felfedezett ősállat egy ma is jelenlévő öregcsalád, a gaviálok közé tartozik: ma már csak a gangeszi gaviál él, és sajnos súlyosan veszélyeztetett faj.

Wild Roar Megalosaurus

megalosaurus.png

Ugyan ez a faj sem mutatkozott be a Jurassic-franchise-ban, annál fontosabb dinoszaurusz: az első, tudományosan leírt dinoszaurusz lelet egy Megalosaurus combcsontja volt! A leletet 1676-ban írták le először, több mint 160 évvel azelőtt, hogy Sir Richard Owen egyáltalán megalkotta volna a "Dinosauria" azaz a dinoszaurusz elnevezést, de tényleges őshüllőként is már 1824-ben írták le, még mindig majdnem 20 évvel a dinoszaurusz szó megalkotása előtt. Természetesen, a 20. századig a valóságtól alaposan elrugaszkodott módon ábrázolták a Megalosaurus-szt, de még mindig népszerű és igazi szimbólum a londoni Crystal Palace parkban látható, 1852-ben átadott hatalmas szobor, amely az akkori tudományos ábrázolás alapján készült.

megalosauruscp.jpg

Wild Roar Hesperosaurus

hesperosaurus.png

Azt hiszem felesleges is leírnom, melyik faj közeli rokona a Hesperosaurus, de azért mégis álljon itt a neve: a Stegosaurus-szé. A nála kisebb, de így is pompás mérettel bíró lemezes dinoszauruszt ugyan csak 2001-ben írták le először, de azóta több példányt is sikerrel azonosítottak, többek között egy olyan leletet is találtak, ahol a bőrlenyomat is megőrződött, és akad egy igen fontos tudományos felfedezés is hozzá. A Hesperosaurus egyike azon kevés dinoszaurusz fajnak, ahol sikeresen meg lehetett figyelni a szexuális dimorfizmust, azaz elkülöníthetők a leletek hím és nőstény egyedekre: előbbiek esetében lapos, alacsonyabb hátilemezeket, míg utóbbiak esetében magasabb, hegyesebb lemezeket sejtenek a paleontológusok.

eohespero.jpg

A Wild Pack vonalról két, a valóságban egészen kicsi faj, az Eoraptor és a Stegouros-ról is előkerült egy jobb minőségű fotó, bár valószínűleg maguk a figurák nem lesznek kellőképpen méretarányosak, hiszen mindkét dinoszaurusz bőven egy átlagos magasságú ember térdéig ért volna.

trike_9.jpg

Szintén az SDCC-n, a Mattel beszélgetés során már látható volt a háttérben fotón az új, Habitat Defender Triceratops módosított változata, amely a Tundtra Triceratops elnevezést fogja kapni, és a színek is egy havas környezetben élő állatot idéznek fel.

Azt is tudjuk, hogy a Hammond Collection vonal is folytatódik, és habár jövő évi figuraként hivatkoztak rá, valószínűleg, mint a most említett figurák többsége, már évvégén elérhetővé válik pl. a Dimetrodon figura, de még idén 5 Hammond és egy 1 Legacy Collection bejelentés is lesz minimum a Beyond The Gates műsorában. Utóbbi vonal két legutolsó tagja, hiszen habár bejelentették, még nem elérhető a Mamenchisaurus, az ML 320-as Mercedes-t tartalmazó Tyrannosaurus Rex Ambush Set és a Jurassic Park nyitányát megidéző Velociraptor Containment Chaos Pack szett sajnos még mindig nem elérhető idehaza (róluk ITT írtam), remélhetőleg hamarosan azért a magyar boltok kínálatában is felbukkan ez a két régóta várt készlet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.