A napokban az Industrial Light & Magic azaz az ILM trükkcég egy izgalmas, két és fél perces werkfilmet osztott meg a Battle at Big Rock rövidfilm trükkjeiről, a tovább mögött megtekinthető a videó és néhány gondolatot is megosztok a werkfilm kapcsán.
Először is, akkor lássuk a werkfilmet:
Az ILM Hollywood egyik, ha nem a legmagasabban jegyzett trükk cége, George Lucas azért alapította, hogy a A birodalom visszavág kapcsán maradéktalanul érvényesüljön az akarata az effektek terén, természetesen akkoriban csak makettek segítségével. A cég azóta megszámlálhatatlanul sok film effektjein dolgozott, illetve dolgozik a mai napig, néhány franchise cím, hogy mégis miken: Indiana Jones filmek, Harry Potter filmek, Vissza a jövőbe trilógia, Transformers filmek, A Karib-tenger kalózai filmek, az újabb Star Trek filmek és természetesen nincs Star Wars azóta sem ILM nélkül. A Jurassic Park-ban alkalmazott számítógépes effektek egy új korszakot nyitottak a mozitörténelemben, és mindegyik Jurassic-filmben tudásuk legjavát és a legújabb technológiákat alkalmazták, igaz ez a Battle at Big Rock rövidfilmre is.
Az új, innovatív módszerek segítségével már forgatás közben is átfogó képet kapott Colin Trevorrow arról, mi hova fog kerülni, és mivel lép interakcióba. Amikor jövőre a harmadik Jurassic World effektjein dolgoznak, bizonyára már egy újabb szintet lép az ILM csapata.
A werk filmben teljes valójukban, megvilágításukban láthatóak az Allosaurus és a Nasutoceratops-ok kinézete, így kiderült az is, hogy bár az alapszínben eltérnek a Mattel játékfiguráitól, azért vonásaikat és foltjaikat nagyszerűen sikerült visszaadni.
Különösen a Nasutoceratops-sznál szembetűnő ez, és most már megállapítható, hogy a cég a hím példányt modellezte le a játékfigura kedvéért, a nőstény példány jelentősebben eltér.
Felül a korábbi látványterv, alul pedig a már végleges modell
Az Allosaurus viszont annál nagyobb különbséget mutat a játékfigurához képest de még a korábban kiadott CGI képhez képest is: nyilvánvalóan az utómunkák során változtatták meg az Allosaurus megjelenését a rövid filmhez, addigra viszont a Mattel már kidolgozta a figuráját.
Szembetűnő, hogy főképp a meghosszabbodott csigolyákat vették vissza a rövidfilmes, végleges megjelenéshez, addigra viszont a Mattel már előállt a saját változatukkal. Ez olykor elkerülhetetlen, ahogy arról Kristen Sanzari is beszélt ebben az interjúban: Így készülnek a játékfigurák.
Az új, ILM referenciaképek egyébként a Jurassic World: Evolution játékosai számára ismerősek lehettek: a parkszimulátor játék fejlesztői a Nasutoceratops-szot már a végleges modellek alapján jelenítették meg )a jelek szerint a nőstény példányt alapul véve), míg az Allosaurus még hosszabb koponyával rendelkezik a játékban, mint a végleges változat.
A Jurassic World három forgatása hamarosan megkezdődik: legkésőbb februárban, de az idei máltai forgatást sem cáfolták meg a Universal részéről, így hamarosan kezdetét veheti a forgatás figyelő cikksorozat!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.