2019. október 30. 20:00 - Lord Picard

Jurassic World - A varázslat mögött: Battle at Big Rock

 werk.jpg

A napokban az Industrial Light & Magic azaz az ILM trükkcég egy izgalmas, két és fél perces werkfilmet osztott meg a Battle at Big Rock rövidfilm trükkjeiről, a tovább mögött megtekinthető a videó és néhány gondolatot is megosztok a werkfilm kapcsán.

Először is, akkor lássuk a werkfilmet:

Az ILM Hollywood egyik, ha nem a legmagasabban jegyzett trükk cége, George Lucas azért alapította, hogy a A birodalom visszavág kapcsán maradéktalanul érvényesüljön az akarata az effektek terén, természetesen akkoriban csak makettek segítségével. A cég azóta megszámlálhatatlanul sok film effektjein dolgozott, illetve dolgozik a mai napig, néhány franchise cím, hogy mégis miken: Indiana Jones filmek, Harry Potter filmek, Vissza a jövőbe trilógia, Transformers filmek, A Karib-tenger kalózai filmek, az újabb Star Trek filmek és természetesen nincs Star Wars azóta sem ILM nélkül. A Jurassic Park-ban alkalmazott számítógépes effektek egy új korszakot nyitottak a mozitörténelemben, és mindegyik Jurassic-filmben tudásuk legjavát és a legújabb technológiákat alkalmazták, igaz ez a Battle at Big Rock rövidfilmre is.

making_1.jpg

Az új, innovatív módszerek segítségével már forgatás közben is átfogó képet kapott Colin Trevorrow arról, mi hova fog kerülni, és mivel lép interakcióba. Amikor jövőre a harmadik Jurassic World effektjein dolgoznak, bizonyára már egy újabb szintet lép az ILM csapata.

nasutoceratops-family-big-rock-male-female.png

A werk filmben teljes valójukban, megvilágításukban láthatóak az Allosaurus és a Nasutoceratops-ok kinézete, így kiderült az is, hogy bár az alapszínben eltérnek a Mattel játékfiguráitól, azért vonásaikat és foltjaikat nagyszerűen sikerült visszaadni.

nvsn.jpg
Különösen a Nasutoceratops-sznál szembetűnő ez, és most már megállapítható, hogy a cég a hím példányt modellezte le a játékfigura kedvéért, a nőstény példány jelentősebben eltér.

73163728_2520544288026641_5121147638850256896_o.jpgFelül a korábbi látványterv, alul pedig a már végleges modell

Az Allosaurus viszont annál nagyobb különbséget mutat a játékfigurához képest de még a korábban kiadott CGI képhez képest is: nyilvánvalóan az utómunkák során változtatták meg az Allosaurus megjelenését a rövid filmhez, addigra viszont a Mattel már kidolgozta a figuráját.

avsa.jpg

Szembetűnő, hogy főképp a meghosszabbodott csigolyákat vették vissza a rövidfilmes, végleges megjelenéshez, addigra viszont a Mattel már előállt a saját változatukkal. Ez olykor elkerülhetetlen, ahogy arról Kristen Sanzari is beszélt ebben az interjúban: Így készülnek a játékfigurák.

Az új, ILM referenciaképek egyébként a Jurassic World: Evolution játékosai számára ismerősek lehettek: a parkszimulátor játék fejlesztői a Nasutoceratops-szot már a végleges modellek alapján jelenítették meg )a jelek szerint a nőstény példányt alapul véve), míg az Allosaurus még hosszabb koponyával rendelkezik a játékban, mint a végleges változat.

evo.jpg

A Jurassic World három forgatása hamarosan megkezdődik: legkésőbb februárban, de az idei máltai forgatást sem cáfolták meg a Universal részéről, így hamarosan kezdetét veheti a forgatás figyelő cikksorozat! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jphungary.blog.hu/api/trackback/id/tr4515273556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása