2021. augusztus 06. 22:53 - Lord Picard

Jurassic Newsworld: GyerekZsibi - Játékok szívből

gyerekzsibilogo.jpg

Az elmúlt hónapokban a rajongók, gyűjtők szomorúan észlelhették, hogy az idei évben megtorpant idehaza a játékboltok kínálata a Mattel Jurassic World témakörben, egyetlen kivétellel. Mi lehet a titka és miért is érdemes követni a GyerekZsibi kínálatát? Ebből a bejegyzésből kiderülhet.

2018 tavaszán szerte a világban elkezdtek szállingózni a Mattel legújabb, Jurassic World tematikájú akciófigurái: a három évvel korábbi negyedik Jurassic-film kapcsán a kínálat nem fedte le a keresletet, arról nem is szólva, hogy nem is sikerültek a legjobban az akkori figurák. A Bukott birodalom idején már a Universal partnerei is tudták, hogy lesz igény a filmekhez kapcsolódó termékekre, a Mattel pedig sikerrel szerezte meg a játékfiguráik jogait a nagy rivális Hasbro-tól.

Elsősorban az aktuális filmre szorítkozott a kínálat, de idővel életre hívták a korábbi filmek alapján készült figurák sorozatát is, valamint egy gyűjtői szériát. A töretlen lelkesedés azonban néhány fájdalmas döntéssel is járt: a Legacy és Amber Collection figuráit erősen korlátozták, hol kapható – az Egyesült Államokban is csak bizonyos játékboltok árusíthatják őket, de sok országban, így nálunk is, egyáltalán nincs is jelen ez a két széria.

Ennek ellenére az idei évig elég szépen érkeztek a hazai boltok kínálatába is az új figurák, hála annak is, hogy idővel a tavaly indult animációs sorozat, a Krétakori tábor kapcsán is sok új figura jelent meg. Ez a tendencia viszont mostanra megváltozott: úgy tűnik a nagy hazai játékkereskedések – új film híján -, már nem mutatnak akkora érdeklődést a Jurassic World játékok iránt, de tegyük hozzá, a koronavírus is valószínűleg megnehezítette az áruszállítást. Kivéve egyetlen webáruházat: a GyerekZsibi.hu mostanra már nem csak az első számú beszerzési pontjává vált a gyűjtőknek – azaz a leggyorsabb és legmegbízhatóbb beszerzési hely lett idehaza, de mostanra gyakorlatilag egyeduralkodó is online, ha a Jurassic World játékokról van szó!

mattel_11.jpg

A GyerekZsibi kínálatában nem csak a az alap kiadású figurák találhatóak meg, mint például a legújabb Spinosaurus figura, de itt elérhető még a legelső, Legacy Collection Spinosaurus is vagy a hatalmas Apatosaurus, de még mindig elérhető a Mosasaurus is. A kínálat pedig folyamatosan bővül, hamarosan olyan új figurák is elérhetőek lesznek, mint a felnőtt Bumpy vagy Limbo, a Baryonyx, hogy két egészen friss megjelenést említsek, és egészen friss a kínálatban a négy Velociraptort magába foglaló Raptor Squad kiadás is, valamint a Krétakori tábor 3. évadában felbukkant, E750, vagyis a Scorpios Rex nagyszerű figurája is már megvásárolható. 

legacy_8.jpg

A Zsibin megtalálható figurák többsége korábban más boltokban is megtalálható volt, itt sajnos a múltidőn a hangsúly, mert hónapok óta érdemi frissítés nem volt tapasztalható. Viszont itt a fentebb említett Legacy Spinosaurus-szon és Apatosaurus-szon kívül a Dennis Nedry Getaway Pack vagy az Isla Nublar Escape Set is, sőt, egy Amber Collection figura, Echo Velociraptor is elérhető!

Régóta kíváncsi voltam, mi a titka a GyerekZsibi-nek, hiszen a nagy játékbolt láncokkal szemben sokkal nagyobb a termékkínálat, és nem csak a régebbi, de egészen új megjelenések is. Én is számos alkalommal rendeltem, így végül is úgy döntöttem, az oldal tulajdonosához, Szandrához fordulok, aki örömmel válaszolta meg kérdéseimet.

Kezdjük az elején, miért kezdtél el játékok árusításával foglalkozni?
Szandra: A játékokkal való foglalkozást, mint mindenki, a gyermekkoromra tudnám visszavezetni. Mint a legtöbb gyermek én is rajongtam a különféle játékokért, azoknak az újabb tagjainak megjelenését mindig vártam, és a nagyszüleimnek köszönhetően mindig meg is kaptam, édesanyám örömére. Úsztunk a játékokba. A katalógusokat is mindig kívülről fújtam, melyik oldalon mi van, melyik baba milyen ruhában van... Aztán egyszer csak felnőttem és ez abbamaradt, de valahogy a játékboltokba mindig szívesen betértem, körülnézni. Valahogy sosem engedtem el a témát. Azután én is édesanya lettem, és szembesültem pár dologgal hogy mi az ami nincs, mi az ami kellene - találtam egyfajta rést a pajzson a hazai kínálatrendszerben, aminek köszönhetően elkezdtem kidolgozni az üzleti stratégiát… Eleinte használt játékokkal foglalkoztam, az ott kiépített hatalmas kapcsolatrendszer, vevőkör, és játékminőség ismeret kemény munka gyümölcse volt és ezt hasznosítani is tudtam.

233510091_318015060009079_4042233243426693069_n.jpgMindenféle színben és méretben megtalálhatóak ezen a csodás figurák

És gondolom ezután jött is a GyerekZsibi ötlete, milyen kihívásokkal szembesültél?
Szandra: Nem egészen így volt, ez egy hosszabb történet. A szerepjátékot mindig is nagyon fontosnak találtam egy gyermek egészséges személyi fejlődésében, emiatt rengeteg fizikai játékot vásároltam a kisfiamnak, mint hogy egyéb virtuális térbe lökjem. Egyszer eljön majd annak is az ideje. Egy időben a Fisher Price Little People figurákat gyűjtöttük, sok anyukával cserélgettem, emlékszem hogy nagyon szerettem volna egy barna-fehér nyuszit és jelentkezett egy anyuka akinek volt is, viszont nem pénzt hanem egy fekete-fehér gumi nyuszit kért érte. Így találkoztunk és cseréltünk, aznap hosszú órákat beszélgettünk mindenféle témáról, ez olyan jól sikerült hogy mára már mondhatom, hogy az egyik legjobb barátnőm lett, szinte napi kapcsolatban vagyunk. Ő alapította a webáruházat még korábban, ezáltal a nevét is ő találta ki, akkoriban használt játékokkal üzemelt, a zsibi tehát a zsibvásárra utal. 2017-ben, amikor harmadszor is állapotos lett, ezúttal ikrekkel, be akarta zárni a boltot, bár nagyon sajnálta, hogy az addig belefektetett munkája kárba vész, de a gyereknevelés volt az első. Emiatt viszont leültünk beszélgetni és egyszer csak azon kaptam magam, hogy megvettem tőle egy az egyben a boltot, az oldalt. Én már nem használt játékokkal, hanem új játékokkal töltöttem fel. 2017 augusztus 1-jén indult tehát az én GyerekZsibim! Sok tanulás és önképzés, munka következett, ami folyamatosan a mai napig is tart. Nem igazán tudtam mit vállalok, de tetszett a kihívás. Szerencse is kell hozzá azért, hogy jókor legyél jó helyen, mivel ezek a játékok, amelyek abba a bizonyos piaci résbe esnek, viszonylag kevés darabszámban megvásárolhatók. Ekkor vette kezdetét a játékvadászat, és a sorozatos beszélgetések anyukákkal, de nemcsak a környezetembe, hanem országszerte, kinek mire van szüksége, és ezekből nekem mire van lehetőségem rendelést leadni.  

gyerekzsibir.pngA GyerekZsibi eredeti nyitóképe, rajta a két sorsfordító nyuszival

Gondolom nem lehet egyszerű az árukészlettel illetve a rengeteg megrendelés feldolgozásával foglalkozni, mi történik azokkal a termékekkel, amelyek azonban nem találnak gazdára?
Szandra: A webáruháznál, ahogy régen is nagyon szigorú vagyok magammal, minden rendelés ami aznap beérkezik, 13 óráig, azoknak, lehetőség szerint, másnap már a vásárlónál kell lennie. Persze ha készleten van, ha nincs, akkor felveszem személyesen a kapcsolatot a vevővel és tájékoztatom arról, mikorra várható készlet. Míg más kereskedők egy harmadik félen keresztül értékesítenek, és indítják el a beszerzési folyamatot, én amit tudok, megrendelek előre, több darabot is, de akkora a kereslet, hogy nincs is nagyon elfekvő árukészletem, mert az adott árukészletem kielégíti az igényeket.

gggg.jpgEzek a dinók már nem, de fajtársaik sorban állnak arra, hogy újabb gyerkőcöket vidítsanak fel

Ha jól tudom, egyedülálló anyuka vagy, nem lehet egyszerű azért a webáruház vezetése, mik a jövőbeli tervek, esetleg további bővítések lehetnek?
Szandra: Kicsit több mint 2 éve váltam, de azóta már nem igazán vagyok egyedülálló anyuka, mert van egy nagyszerű párom, akinek nagyon tetszik a munkám, elhivatottságom és ő támogatja is és ha kell besegít is, akár legyen szó arról, hogy elviszi a csomagokat a postára vagy ha éppen termékleírást fogalmazok felolvasom és értékeli. Nekem nincs alkalmazottam, én egyedül végzem a webáruházzal járó munkákat, egyenlőre nem is tervezem, hogy legyen mert félek hogy elveszne a varázs, a családiasság és esetleg átállna a Zsibi is egy idő után a tömegcikknek számító játékok árusításába. Kétségtelen, hogy ez egyszerűbb út lenne, azok a játékok már be vannak harangozva, nem kell velük dolgozni csak adni-venni. Manapság viszont azt tapasztalom, hogy még a legnépszerűbb kategóriákba tartozó témakörök esetében is vannak szettek, figurák amelyek idehaza nem kaphatóak, én pedig, mondhatni ugye ezekre a ritka szettekre specializálódtam.

229540236_349280826806594_7040081895584204026_n.jpgSzerencsére manapság már nem jelentenek veszélyt ránk a dinoszauruszok

Rengeteg figura fordult már meg nálatok, van kedvenc dinód  és ha igen, miért épp ő?
Szandra: Már gyermekkorom óta lenyűgöznek ezek az állatok, kiskoromba a T-rextől egyenesen rettegtem, de a kedvencem a jóságos Brachiosaurus volt, mindig megkönnyezem, mikor meglátom őt a Jurassic Park-ban először. Mára ez kicsit átalakult bennem, már tudom hogy nem fog egy T-Rex az éjjel kellős közepén házastul megenni, de emiatt még mindig nem annyira szívlelem, mégis egy igazi vérbeli gyilkos ragadozó lett az új kedvencem, az Indominus Rex. Talán a színe miatt, és a kinézete miatt, az a hatalmas száj, a számomra tökéletes tekintélye, akitől mindenki fél, és legyőzni sem tudja egy dinoszaurusz sem, csak csapatostul. A végső döfést számára a második kedvenc, új dinoszauruszom a Mosasaurus okozta amely átharapva a nyakát lehúzta a mélybe. Ezt a jelenetet fantasztikus élmény volt látni első alkalommal is. Ezek a szereplők nemcsak az én kedvenceim, hanem a gyermekeké is emiatt ezek a termékek szerintem kötelező darabok egy olyan webáruházba amelynek célkitűzése ezen figurák árusítása. A Mosasaurus a megjelenés évében nagyon gyorsan elfogyott idehaza is minden bolt kínálatából, az új kiadásokat pedig nem is nagyon lehetett itthon kapni, de nálam megtalálható, ahogyan az Indominus rex mindkét változata: a hagyományos, elektronikus változat és a hatalmas, Super Colossal Indominus Rex. Utóbbi sehol máshol nem kapható Magyarországon, csak nálam!

221905012_199704608777871_4431183241742224625_n.jpgMég a magyar táj szépségeben sem idegenek ezek a gyönyörűen kidolgozott figurák

A kisfiam is imádja a dinoszauruszokat, rengeteg karaktert azért tartok készleten, mert ő is kérte, hogy legyen neki ilyen vagy olyan figurája, és emiatt megfordult a fejembe hogy miért csak az én kisfiamnak legyen, amikor más is hozzájuthat a GyerekZsibi segítségével? Illetve vannak barátaim, gyűjtők, akik segítenek és rámutatnak a gyűjtői igényekre, hogy azt a más platformon hiányzó figura okozta űrt a GyerekZsibi megfelelően kitöltse.

Végezetül, mi várható a jövőben, folytatódik a figuragyűjtés, még megvan a szenvedély?
Szandra: Mondhatni, minden felnőtt embernek meg van a maga szenvedélye, hóbortja, nekem is volt, és van is, igaz elég csapongó vagyok ilyenbe, hol ezt, hol azt gyűjtöm, mindig a fiam diktálta és a mai napig is diktálja, éppen mit gyűjtünk erőteljesebben. Ma főképp a Jurassic World figurákat, de lehet, holnaptól má Lego-kat gyűjtünk (amelyekből egyébként szintén van rendelhető Jurassic World-ös készletem). Nekem azért is tetszik ez, hogy együtt gyűjtünk figurákat, mert így hasznosnak érzem a megkeresett pénzem, amelyet a kisfiam gyűjteményébe fektethetek és ezzel a kisfiam és a vevők által más kisgyermekek gyerekkorához járultam hozzá, tettem remélem szebbé. Szóval, mint mindenben, a kisfiam és az ő boldogsága az első, és ebben a boldogságban, sikerélményben remélem más anyukák és apukák is kivehetik a részüket, és örömmel tölt el. Úgyhogy nekem összességében maga a GyerekZsibi a szenvedélyem.

220427033_560742205115669_4410397406605375533_n.jpg

Elhivatottság, céltudatosság, a vásárlói igények szem előtt tartása és kielégítése. A GyerekZsibi „csak” ezt tudja nyújtani, és cserébe olyan figurákkal lephetjük meg magunkat vagy rajongó csemetéinket, amelyeket nem valószínű, hogy máshol beszerezhetünk hazánkban, így igazán ritkának számító figurákra csaphatunk le Szandra segítségével. Értelemszerűen, én a Jurassic World figurák gyűjtésére álltam rá, de a Mancs Őrjárat, Harry Potter, Így neveld a sárkányodat rajongók is csemegézhetnek a tartalmas kínálatból, de ezek kívül is még számos témakör kínálata található meg a webshopban, és nem csak játékok: iskolai felszerelések, gyerekbútorok is fellelhetők, de még cukorágyú is bérelhető!.

Fontos még megjegyezni, a bejegyzést az inspirálta, hogy egy nem franchise-hálózat alapján működtetett játékbolt mögé nyerjek, nyerjünk betekintést. Már csak azért is, mert manapság manapság sajnos kevés szó esik a vállalkozókról, akik megtalálják számításukat, de öröm látni, hogy egy nagy hálózatok által leuralt magyar piacon nem csak létjogosultsága van, de fel is veszi a versenyt velük a Gyerekzsibi! Remélem, még sokáig és sok remek figurát lesz alkalmam nekem is bemutatni a blogon, és már tudom, lesz közöttük bőven, amelyet a GyerekZsibin keresztül sikerül(t) beszerezni. 

zsibi_2.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jphungary.blog.hu/api/trackback/id/tr216649208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KyloRen22 2021.08.11. 19:13:15

Szerinted mikor érkezik a Krétakori tábor 4. évada? Ha marad a 4 hónap az évadok között, akkor szeptemberbe kéne jönnie, viszont még egy előzetest sem kaptunk, csupán Colin Trevorrow mondta, hogy lesz 4. évad.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2021.08.11. 19:24:47

@KyloRen22: Megkockáztatom, nem szeptemberben... Akkor már jött volna trailer, de árulkodó, hogy ilyenkorra már előjegyzésbe kerülnek az évadon alapuló könyvek, de ilyen még nem történt. Úgyhogy vagy decemberre, vagy március környékére tippelnék, gondolom megpróbálják még széthúzni az időszakot a film premierjéig.
süti beállítások módosítása