2018. január 17. 20:24 - Lord Picard

Jurassic Park - Klasszikus előzetes, felújított változatban

Amikor 1993-ban nálunk is bemutatták a Jurassic Park-ot, a szinkronos előzetesek nem voltak még megszokottak, így a Jurassic Park klasszikus előzeteséhez csak Az elveszett világ mozipremierjéhez időzített, lakossági megjelenésű VHS-t reklámozva készült magyar változat. Ugyanakkor, ebben, Hammond-ot leszámítva, senki sem a filmbéli hangján szólal meg, sőt, a fordítás is elég gyatra. Viszont, az előzetes narrációját Velenczey István mondta fel, aki a filmben (és az előzetesben is) Richard Attenborough hangja, így viszont eléggé hátborzongató a hatás, csak a többiek hangja... Ezért, a 25. évfordulóra úgy döntöttem, a film hangsávját felhasználva, amennyire csak tudtam, elkészítettem az előzetes felújított, remasterelt változatát, jó szórakozást kívánok hozzá! 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jphungary.blog.hu/api/trackback/id/tr3413583871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anak 2018.01.18. 20:20:53

Szia!

Nem osztanád meg az eredeti Velenczey Istvánnal narrált előzetest valahol? Azzal még sosem találkoztam. Köszi.

Anak 2018.01.18. 20:26:18

Mellesleg, ha már évforduló és idén új film is, én úgy döntöttem nekiugrom újfent a könyvváltozatoknak. Bár már közel 15 éve olvastam őket utoljára, mégis szinte szóról-szóra jut eszembe a magyar fordítás szövege is.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2018.01.19. 20:50:26

@Anak: Fel is tettem :) Én nem csak a hangok tekintetében eszközöltem változtatásokat, muszáj voltam kompromisszumokat kötni...

www.youtube.com/watch?v=zhuvF55ILTw&feature=youtu.be

A regényeket nekem is újra el kellene olvasnom, elég régen nem voltam őket, de emlékszem, gyerekként a tudományos részeket nem értékeltem túlzottan :/ Most már biztos más lesz a helyzet.

Anak 2018.01.19. 22:07:25

Pathó István mint Allen Grant...hátööö...érdekess. A fordítás meg méginkább.

Lord Picard · https://jphungary.blog.hu/ 2018.01.20. 18:54:19

@Anak: Ezért is döntöttem el, hogy elkészítem a felújított változatot, mert maga a vágás, és a narráció, az nagyon megfogott.
süti beállítások módosítása