2018. december 17. 20:08 - Lord Picard

Jurassic Newsworld: A Colin Trevorrow-interjú

jpcolin.jpg

Colin Trevorrow a napokban adott interjút a roppant színvonalas, rajongók által működtetett JurassicOutpost weboldalnak, és már a hazai, filmekkel foglalkozó oldalak is átvették az interjú egy részét, főképp amely a folytatást érintette. A tovább mögött viszont most szerény fordításomban, elolvasható a teljes interjú, amelyben Colin nem csak a folytatásról, de a saját és a rajongók szerepéről is beszélt.

Vágjunk is bele, a kérdező, Jack, a Jurassic Outpost egyik szerkesztője.

JACK: Amikor először feltűntél a Jurassic Park 4 körül, gondoltad volna, hogy mostanra milyen szerepet töltesz be a Jurassic világában? Mit tanultál ezen az úton?

COLIN: Ez egy utazás. Valami történik 40 körül – elég sokat megéltél, hogy visszanézz, és tisztába légy magaddal és a dolgokról, amelyet csináltál, amelyek mélyen beléd ivódtak. A saját munkámban olyan mintákat láttam, amelyek segítettek abban, hogy kicsit megértessem magam. Minden filmem általában olyan karakterről szól, aki folyamatosan jobbra törekszik, de olyan életet él, amely nem segíti elő saját maga jobbá válását, és aztán drámain megváltoznak. Ilyen Darius, a Kockázatos túrában, Claire a Jurassic World-ben, Susan a Henry könyvében. Ők mind olyan karakterek, akik felismerik ezt és rájönnek, hogy ezen változtatniuk kell, és rendkívüli körülmények között megtalálják az utat saját maguk jobbá válásához. Ha megtanultam egy leckét, akkor azt megosztom a karaktereken és a történeteken keresztül. Szeretném kihozni magamból a legjobbat, mind filmkészítőként, mind emberként.

JACK: Hogy találkoztál az új író partnereddel a következő filmhez, Emily Carmichael-lel és mit gondolsz, ő mit tehet hozzá a Jurassic-franchise-hoz?

COLIN: Láttam Emily rövidfilmjét, a The Hunter and the Swan Discuss Their Meeting-et. Azonnal beleszerettem a gondolkodás módjába. Ó olyan, mint egy gyerek, aki bár a Harvard-ra járt, de még mindig a játékaival játszik. Szereztem tőle egy forgatókönyvet, és megmutattam Steven (Spielberg)-nek, és felajánlottuk neki, hogy írjon egy történetet, amelyet akár maga is rendezhet. Találkozgattunk, majd beindult a karrierje. A Tűzgyűrű 2-őn pár másik íróval együtt dolgozott, majd elkezdte saját maga írni a Disney-nek a The Black Hole-t (Ez az 1979-es Disney-film, A fekete lyuk feldolgozása lesz). Nem esett nehezére, hogy csatlakozzon a családunkhoz. A lelkesedése meglehetősen ragadós volt. Ő nagyszerű Dungeon Mester (Amerikában népszerű szerepjáték), ezt a gyerekeim is tanúsíthatják.

JACK: Milyen szerepet játszol a régi és új dinoszauruszok megtervezésében, kiválasztásában, hogy zajlik a folyamat, és miképp történik a kiválasztás? A tervezésen és meghatározáson túl, mik azok a kulcselemek, amelyekkel rendelkeznie kell egy Jurassic-dinónak?

Szerencsés vagyok abban, hogy könnyedén kiválasztom a megfelelő dinoszauruszokat, de Derek Connolly, JA Bayona, és most már Emily Carmichael is beleszólást kapnak, elmondják a véleményüket. Mintha egy csapat kölyök csak üldögélne a padlón és játszana a játékaival. Ez a munkám legjobb része, de a legnehezebb is. A legjobbakat pedig tartogatni kell. Szeretem a Carnotaurus-t és a Baryonyx-szot, de nem akartam őket csak háttérben láttatni a Jurassic World-ben. Megérdemeltek egy saját belépőt. A park térképére helyeztük őket ugyan, de ezzel csupán a folytatásra mutattunk. A következő film még élvezetesebb lesz, mert a lehetőségek tárháza valóban kinyílt.

colin_1.jpg

JACK: Azt mondtad, a Jurassic World 3-ban a legpontosabban ábrázolt dinoszauruszokat fogjátok bemutatni. Pontosan mit is jelent ez egy Jurassic filmben, tollakkal, vagy más értelemben, és mi van az elmúlt két film dinoszauruszainak a formatervezéséről?

COLIN: Nem szeretnénk megváltoztatni a dinoszauruszok megjelenését az előző filmekhez képest. Ezek a szereplők számomra meghatározóak, hüllő DNS-el kiegészítve készültek, amely áthidalja a genomban lévő réseket és saját identitással rendelkeznek. De most egy olyan világ felé tartunk, ahol a dinoszauruszok klónozása már nem csak Dr. Henry Wu számára elérhető. Ez innovációhoz vezet, és új lehetőségeket kínál számunkra, hogy bemutassunk olyan fajokat, amelyek az ismereteink teljes spektrumát lefedik.

JACK: Sokan feltételezik, hogy a Jurassic World 3-ban olyan dinoszauruszokat láthatunk, amelyek a városokat és külvárosokat terrorizálják, és a rajongók gyakran arra utalnak, hogy így olyan lesz mint a Godzilla vagy A majmok bolygója. Ezek tisztességes feltevések, vagy tervezitek, hogy a dinoszauruszokat megőrzitek vadabbnak, kívülállóbbnak?  

COLIN: Fogalmam sincs, mi késztetné arra a dinoszauruszokat, hogy városokat terrorizáljanak. Nem tudnának összefogni. Jelenleg rengeteg halálos ragadozó él a világ minden táján, a vadonban. Nem verődnek csapatokba, és vadásznak az emberekre a városias környezetben. Ez egy olyan világ, ahol lehetséges, hogy egy dinoszauruszt elüssön az autó egy ködös út mentén, vagy ahol behatolhat egy sátortáborba, hogy élelmet keressen – ez számomra izgalmasabb. Olyan világot képzelek el, ahol a dinoszauruszokkal való találkozás lehetséges, de nem túl valószínű – ugyanúgy, mint a medvék vagy cápák esetében. Mi vadászunk az állatokra, felforgatjuk az élő világukat, tenyésztjük őket és megfizetjük ennek az árát, de nem vonulunk hadba ellenük. Ha ez lenne a helyzet, rég elvesztettük volna ezt a háborút.

JACK: Jurassic World 3 vagy Jurassic Park 6? Végül a számokat felváltja majd egy alcím, de van rá esély, hogy a Park visszatérjen a címben, mint márkanév?

COLIN: Emily és én Jurassic Park 6-nak nevezzük, mert ez szórakoztató, és ez az, amit nekünk jelent. Ez a 25 évvel ezelőtti történet folytatása, és azt hiszem, a rajongók igazán lázba lesznek, mikor meglátják, hogy mennyire kapcsolódik majd a forrásanyaghoz. Tudom, hogy a Jurassic World-nél nem úgy érezni, mintha egy hagyományos értelemben vett folytatást látnánk – a címváltozás valószínűleg hozzájárult ehhez – de az volt. És ez most is így lesz.

JACK: A Jurassic World 3 vizuális stílusát befolyásolni fogja, amit JA Bayona és Oscar Faura (operatőr) letett az asztalra?

COLIN: JA és Oscar gyönyörű filmet forgattak. Ha őszinte akarok lenni, azt mondanám, hogy olyan gyönyörű filmet készítettek, hogy meg sem próbálnám azt leutánozni, kipróbálni. Gyönyörű látványt értek el, ha megnézzük, akkor ösztönösen arra törekedtek, hogy kicsit megtörjék a hagyományos, klasszikus film nyelvét, és olyan világba sodortak minket, amely valódi, és természetszerű. Most pedig kijutunk a természetbe, oda, ahol még sosem láthattuk igazán ezeket az állatokat. Sok Bolygónk, a Föld-et nézek.

JACK: A Jurassic, mint márka, teljesen más módon kezeli magát, mint más mega franchise-ok a – közösséggel való közvetlen kapcsolattól kezdve a rajongók támogatásáig, akik részt vettek olyan tartalmak létrehozásában, mint a Masrani Global vagy a Dinosaur Protection Group weboldalak. Mennyire fontos ez neked, és miképp segítesz ezekben a Jurassic kiterjesztésekben?

COLIN: A rajongókkal való együttműködés volt az egyik első dolog, amit kértem a Universal-tól még 2015-ben, és ők nyitottak voltak rá. A csapat nagyszerű élményt nyújtott a Masrani Global-lal, így új feladatot adtunk nekik a Bukott birodalomnál, és ezt összehozták, így valóban képesek leszünk arra, hogy bővítsük ezt a kapcsolatot a harmadik filmnél is. Mindig is nyilvánvalónak tűnt számomra – ki tud többet ezekről a dolgokról, mint maguk a rajongók? Miért ne adnánk oda nekik a kulcsot, és hagyjuk, hagyj vezessenek?

colin2.jpgA Bukott birodalom premierjén, balról jobbra: Patrick Crowley producer, Colin Trevorrow, Daniella Pineda, Steven Spielberg,
JA Bayona és Chris Pratt

JACK: A rajongók/kritikusok visszajelzései a Jurassic World után segítettek abban, hogy megírd a Bukott birodalmat?

COLIN: Igen. Határozottabban a Jurassic Park sötétebb oldalára összpontosítottunk a forgatókönyvvel. Az első film egy ragyogó, színes kaland volt. A Bukott királysággal arra törekedtünk, hogy feltárjuk az emberiség rémes oldalát és az élőlényekkel való kegyetlen bánásmódot. De, azt hiszem Bayona megakadályozta, hogy túl messzire menjünk – átvette a sötétebb elemeket, de magával hozta a játékosságot és a humort is. Amikor először megírtuk a dinó aukciót, elképzeltünk egy csomó mocskos, megkeseredett állat csempészt, akik az alagsorban a pénz felett vitáznak. Ő (Bayona) ezt kifordította, és amit a filmben is látunk, az olyan, mint egy Sotheby's aukció a szuper gazdagok számára. Azt hiszem, ez a gyerekek számára is sokkal jobb volt, és megfelelő választás, hogy kevésbé legyen szörnyű számukra, milyen körülmények tartják az állatokat, az igazán szomorú látvány lett volna. Ez az előnye, ha egy másik rendezővel dolgozol – a történetedet különböző oldalakról közelíti meg, a saját szemszögéből.

JACK: A fan service, a rajongók kiszolgálása óriási vitákat váltott ki több, nagyobb franchise filmjeinek esetében. A boldog egyensúly megtalálása nem könnyű feladat.

COLIN: A rajongók mutatják a megfelelő irányt. Az igazi rajongók más filmeket látnak, mint az alkalmi nézők, ugyanúgy, ahogyan a kritikusok is az átlag nézőtől eltérően nézik a filmeket. Egyik fél sem hibás. Szóval, sok mindenre nyitott vagyok. És minden évben több dinoszaurusz rajongó születik. Ezeket a filmeket egyidejűleg kell készíteni azoknak a gyerekeknek, akik a régi filmeket szerették, és a sokszínű globális közönség számára is – köztük olyanoknak is, akik életükben nem láttak még amerikai filmet mondjuk az első film megtekintése előtt. Ez egy kényes egyensúly. Úgy érzem, összetett döntésekkel, biztonságosan állítottam össze a filmeket – remélhetőleg, amikor az én részem véget ért, a rajongók, ha visszanéznek, azt érzik, óvatos gondnoka voltam ezeknek a filmeknek.

JACK: Beszélhetünk a közösségi médiás tapasztalataidról? Közvetlenül érintkezel a rajongókkal, különböző témákban. De mindezekre sok mérgező troll is reagál. Hogyan szűröd ki őket?

COLIN: Igazán nem tudod kiszűrni. De ha mélyre ásol a rajongók haragjában, akkor láthatod, hogy mély szeretettel védelmezik a franchise-t. Ahhoz, hogy megértsd a szenvedély ezen szintjét – amely néha furcsa – ugyanazt a tiszteletet és toleranciát kell tanúsítanod, mint más, különböző hitrendszerekben élők számára. De a hit nem mentség azzal az agresszióval szemben, amelyeket azok iránt tanúsítanak, akik nem osztják a hitedet. Sajnálatosan látom, hogy a durva retorika rendszeresen felbukkan, polarizálja a rajongókat, és megosztja, ugyanúgy ahogy a politika. Reméljük, újra megtaláljuk az egyensúlyt. Azt hiszem, képesek vagyunk rá.

JACK: Úgy tűnik nekem, hogy felügyeled a nagyobb, kiterjesztett univerzumát a Jurassic-franchise-nak, mind tartalomban, mind kánonban – jól látom? Beszélhetünk erről egy kicsit, és hogy mi is ebben a részed?

COLIN: Igen. 2015 óta együtt dolgozok Frank-kel és Steven-nel (Frank Marshall producerrel, és Steven Spielberg-gel). Szorosan együttműködünk a Universal-lal, hogy kiépítsük ezt a világot, és hogy biztosak legyünk abban, hogy a gyerekek (és felnőttek), akik mélyebbre szeretnének ásni, megtehessék ezt. Nagyon büszkék vagyunk a Mattel és Lego játékokra, a konzolos Frontier és Ludia mobiljátékokra, a Felix and Paul VR élményekre, amelyek ragyogóak. Épp most fejeztünk be egy kétrészes animációs Lego különkiadás filmet, amelyek most kerülnek bemutatásra az NBC-n (ami már meg is történt). Minden kreatív partnerünk csodálatos munkát végzett. Sok olyan dolog van, amelyről tényleg nem tudok beszélni, de ígérem, hogy az elkövetkező években nem lesz panasz az új fejleményekre. De, óvatosak vagyunk, hogy nehogy túladagoljuk azt. Néhányan csak három év múlva szeretnének ismét dinoszauruszos filmet látni, és ez rendben van. Mások a dinoszauruszokkal foglalkoznának mindig. Mi is ezért vagyunk itt.

JACK: Mit gondolsz arról, hogy a Jurassic-filmek ilyen sikeresek lettek a dinoszauruszokkal, és hogy lehetséges fenntartani azt, hogy folyamatosan megújulnak, izgalmasak maradnak és megragadják a közönséget?

COLIN: Azt hiszem, van egyféle alázat a dinoszauruszok felé. Bizonyíték arra, hogy a Földet csak egy apró időre kaptuk meg. Van egy, az egész sorozatot magába foglaló Irrfan Khan pillanat a Jurassic World-ben: „A Jurassic World emlékeztet minket arra, hogy milyen kicsik vagyunk és milyen halandók”. Az emberiség csak 200 ezer éve létezik, míg a dinoszauruszok 170 millió éven át éltek itt. Úgy viselkedünk, mintha ez a bolygó mindig is csak a miénk lett volna. Ez az, amit el szeretnék mesélni, és hogy minden döntés, amelyet meghozunk, ehhez kapcsolódik.

Az interjú eredetije az alábbi linken, eredeti nyelven itt olvasható el: 

EXCLUSIVE: COLIN TREVORROW SHARES HIS EXPERIENCES WITH ‘FALLEN KINGDOM’ + TALKS HOPES FOR ‘JURASSIC WORLD 3’!

 
Egyelőre túl sokat természetesen Colin sem árulhat el, de mindenképp megnyugtató, hogy nem a globális civilizációt letaroló, apokaliptikus világ fog minket a Jurassic World 3-ban fogadni. Érdekes az interjú azon része, amely arról szól, hogy már nem csak dr. Henry Wu kiváltsága dinoszauruszokat létrehozni, ez igazából magától is érthető, hiszen most, hogy már a vadonban élnek, illetve magánkézbe is kerültek dinoszauruszok, sok vállalat számára tálcán kínálják magukat az állatok. Már a Jurassic Park-ban bekövetkezett katasztrófa is egy rivális nagyvállalat szabotázs-akciójának a következménye volt. Egész biztos, hogy az ember klónozás témakör sincs még lefutva Maisie-n keresztül, ugyanakkor a hangsúlynak továbbra is az állatokra kell helyezni egy Jurassic-film esetében. Azt hiszem Colin Trevorrow rászolgált a bizalomra, hogy egy, a hibáiból tanuló, újra igazán nagyot szóló filmet készítsen, és tekinthessünk meg 2021-ben! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jphungary.blog.hu/api/trackback/id/tr3714496434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.