2018. július 24. 19:00 - Lord Picard

Építsünk jobb dinoszauruszokat - Interjú

build_1.jpg

Az alábbiakban egy, a Mattel honlapján megjelent Kérdés-felelet interjút osztok meg a tovább mögött, saját fordításban. Remélem, a lényeget sikerült megragadnom. 

jurassic-1043x495.jpg

Kérdés-felelet Ed Duncan-nel, a Mattel fiús játékrészlegének vezetőjével

A hollywoodi blockbuster filmek a komplex, nagyszabású látványról és a néhol elnagyolt történetükről ismertek, de a belőlük készült játékok inspirációt nyújtanak a gyerekek és rajongók számára. A Jurassic World: Bukott birodalom sem jelent ez alól kivételt. Az ötödik Jurassic film kapcsán a játékvonalra hatalmas háttéranyag jutott. A termékek minden korosztályt kiszolgálnak, több, mint 70 dinoszaurusz figurát, járműveket, STEM játékokat, plüss figurákat és sok minden mást jelent ez.

De nem csak a termékkínálat félelmetes. A játékok nagy része egy méretarányban készültek egymáshoz képest, de épp mint a filmben, egy T. rex alakja messze a többi fölé tornyosul. A szokatlan megközelítésről a hitelesség kapcsán, és ennek megértéséről beszéltünk Ed Duncan-nel, a fiús játékvonal vezetőjével a Mattel-től. Szó volt a méretarányosság fontosságáról a pontos játékélmény megélése érdekében, valamint az első találkozásról a Jurassic Park legendás rendezőjével, Steven Spielberg-gel.

Mikor látta először a Jurassic Park-ot, és mire emlékszik, hogy élte meg?

A Jurassic Park 25 évvel ezelőtt jött ki, és ekkor töltöttem az első évemet, mint játéktervező. Mindenki izgatott volt, mert ez volt az első alkalom, amikor fotorealisztikus CG animációt láthattunk egy filmben, és ez áll-leejtő élmény volt.

Nagyon meghatározó élmény volt a Jurassic, majd később, a 90-es évek végén [egy másik játék cégnél] pedig a kisgyerekeknek szánt, jubileumi Jurassic játékvonalon dolgozhattam. Jól emlékszem az első alkalomra, amikor L.A.-be jöttem, hogy találkozzak a Universal-lal emiatt [a játékvonal] és néhány vicces dolog is történt ekkor. Az első az volt, amikor egy doboznyi játékkal mentem, és nem tudtam kinyitni az ajtót. Valaki egyszer csak kinyitotta és tartotta nekem, és hirtelen leesett, ez Steven Spielberg volt. A másik dolog, amire emlékszem, hogy arra gondoltam: „vajon visszatérek-e még valaha L.A.-be?” És, 25 évvel később itt vagyok, itt élek és a vezető tervezője vagyok a Jurassic World játékoknak.

Mit akart, mit tapasztaljanak meg a gyerekek a Jurassic World játékok kapcsán?

Az egyik dolog, hogy tisztába legyenek a dinoszauruszok méreteivel, és az egymáshoz viszonyított méretükkel. Ha önmagában csinálunk egy dinoszauruszt, és nem vesszük figyelembe, hogy mennyire hasonlítható össze a mérete a teljes játékvonalon belül máshoz, nem tudhatjuk, mennyire hiteles, milyen kicsi vagy milyen nagy a történet egészében. Tehát meg akartunk győződni arról, hogy jó, lenyűgöző játékokat tudunk készíteni, amelyen belül megtestesíthető egy hat láb magas ember méretarányosan, mert a T. rex mérete csak akkor lesz lenyűgöző, ha össze tudjuk hasonlítani valamivel, amit ismerünk. Így aztán megalkottuk ezeket a figurákat, a Jeep-et is elkészítettük méretarányosan, és megmutattuk, hogy melyik a nagyobb, a T. rex vagy a Mosasaurus, és ezek a dolgok teszik királyabbá ezeket a dolgokat.

Ismertesse a tervezés folyamatát. Milyen lépéseket tettek annak érdekében, hogy a játékok a kívánt hatást nyújtsák?

Felállítottunk néhány alapszabályt. Két méretaránnyal dolgoztunk: az akció figurák méretaránya, egy hat láb magas ember közel 4 hüvelyk magas lett így, és a másik méretarány, amit szem előtt tartottunk, az a Matchbox autók méretaránya, így jött ki például több Jeep is. Szóval létrehoztunk két méretarányt, és felhívtam rá utasításban a figyelmet, hogy mindent alaposan meg kell vizsgálni, és el kell dönteni, melyik méretarányban valósítjuk meg. Végül arra jutottunk, hogy a játékvonal nagyjából 90 százaléka egy méretarányban elkészülhet.

Hogyan segítik a gyerekeket megismerni ezeket a karaktereket és magát a filmet, a Jurassic World: Bukott birodalmat?

A dinoszauruszok a legfontosabbak a fiatal gyermekek számára, és általános, széles körűen ismertek a popkultúra által, a feladatunk az volt, hogy a legkisebb gyerekekkel is tudatnunk kellett, hogy a Jurassic World egy dinoszauruszokkal teli szórakoztató park, és ezt meg kell értetni velük. Ez arra adott lehetőséget, hogy bemutassuk, hogy a dinoszauruszok egy légtérbe kerülhetnek az emberekkel, a járgányokkal, és a dinoszauruszok által belakott parkban egyszer valami félresiklott. Az emberek már azelőtt készítettek dinoszaurusz játékokat, hogy ezek a különleges filmek elkészültek volna, és függetlenek bármilyen szellemi tulajdontól.

"Ha ezeket a játékokat odaadjuk egy szobányi ötéves gyereknek, akik semmit nem tudnak a Jurassic-ról, akkor is pontosan tudják, hogyan kell játszani ezekkel a figurákkal, mit kell tenniük."

 

Mi volt a legemlékezetesebb része ennek a játékvonalnak, azokból, amit terveztek?

Az utolsó termék, amelyet a Universal-lal folytatott megbeszélésen bemutattunk, egy olyan játék mintapéldánya volt, amely most már Pterano-Drone néven ismerhetnek. Ez egy négy propelleres drón, amelyen egy Pteranodon van, és csapkodja a szárnyait, ahogy a levegőbe emelkedik. A Pteranodon mozgása el is vonja a figyelmet arról, hogy alatta egy drón van; úgy éreztük, olyan mint egy madár aki berepült a szobába. És ezt a játékot is az akciófigurákhoz méretarányosan készítettük. Ez volt az utolsó dolog, amit a Universal csapatával közösen dolgoztunk ki, és amikor a levegőben csapkodta a szárnyait, mindenki megtapsolta a szobába, aki csak látta. Tehát, a kérdésre válaszolva, azt gondolom, hogy ez volt az egyik legemlékezetesebb dolog, és jó érzés, hogy ma már ezt a játékot a kiskereskedők szerte a világon értékesítik.

Mi a kedvenc játéka a sorban, és melyik érdekelte a legjobban, mint tervező?

[Nevet] Ebben a pillanatban én vagyok a felelős több ezer játékért, amit a világra segítettem eddig is, és ezért mindig is a figyelmem középpontjában állt az a több ezer játék, amelyért feleltem. Hamarosan valaki az irodámba egy új Jurassic World játékot hoz, és az lesz a kedvenc játékom azon a napon. Vagy van most az asztalomon egy Indoraptor, a gonoszok dinoszaurusza, és ma, ő a kedvencem.

Az eredeti interjú a Mattel honlapján jelent meg: https://whyplay.mattel.com/building-a-better-dinosaur/

Ahogy az Ed Duncan szavaiból kitűnik, tudatosan építették fel úgy az akciófigurák sorozatát, hogy azok egy méretarányban mutassák be az állatokat, igaz, így például a roppant népszerű Velociraptorok is kisebbek, mint sok rajongó szerette volna, de egyrészt, Blue és egy, a Jurassic Park-ra rímelő 1:12-es Velociraptor is megjelent (sajnos nem nálunk), másrészt, jövőre kapunk ilyen méretarányú Blue-t, amely több ponton is mozgatható lesz, mint az Indoraptor figurája! Remélem, hazánkban sem kell már sokáig nélkülözni a második hullám figuráit. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jphungary.blog.hu/api/trackback/id/tr3614131289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.